Komunikaty


Komunikat Dyrektora Naczelnego Mazowieckiego Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy

Mazowieckie Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy informuje o podjęciu działań w zakresie zniszczenia dokumentacji medycznej (historia choroby) pacjentów hospitalizowanych w okresie przed 31 grudnia 2003 r.

Osoby zainteresowane odbiorem indywidualnej dokumentacji medycznej tj. pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba przez niego upoważniona proszeni są o składanie wniosków w sekretariacie Dyrektora Naczelnego Centrum w Otwocku przy ul. Narutowicza 80 lub kontakt telefoniczny (22) 34-46-400 lub (22) 34-46-260. do dnia 30 czerwca 2026 r. (po tym terminie dokumentacja medyczna ulegnie zniszczeniu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa).

Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu z wyłączeniem dokumentacji:

  • w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia okres przechowywania 30 lat,
  • dotyczącej dzieci do ukończenia drugiego roku życia (okres przechowywania 22 lata).

Okres przechowywania przeznaczonej do brakowania dokumentacji upływa 30 czerwca 2026 roku.

Zniszczenie dokumentacji medycznej pacjentów hospitalizowanych w okresie przed 31 grudnia 1996r.

Szczegółowe informacje w załączniku poniżej.

Pliki