Biuro Pełnomocnika Praw Pacjenta

W skład Biura Pełnomocnika Praw Pacjenta wchodzą:

Do działalności podstawowej Biura należy:

  1. monitorowanie przestrzegania praw pacjentów leczonych w Centrum, a w szczególności:
    1. udzielania świadczeń zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    2. w ramach swojej działalności występuje w imieniu pacjenta, na jego prośbę lub członka rodziny w ramach udzielonych pełnomocnictw i zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami w podmiotowej sprawie,
    3. pełni funkcje łącznika pomiędzy chorym leczonym w szpitalu a środowiskiem rodzinnym, zakładem pracy, placówką oświaty i wychowania, pomocy społecznej ochrony zdrowia i innymi instytucjami państwowymi i organizacjami społecznymi,
    4. przyjmuje skargi od pacjentów na działanie personelu,
    5. podejmuje działania wyjaśniające w zakresie złożonych skarg i wniosków,
    6. udziela odpowiedzi na pytania i skargi pacjentów,
    7. prowadzi badania środowiskowe pacjenta, ustala jego sytuację społeczną w celu udzielenia wszechstronnej pomocy zgodnie z kompetencjami,
    8. prowadzi rejestr skarg i wniosków,
    9. przedstawia Zastępcy Dyrektora ds. Medycznych okresowe informacje dotyczące przestrzegania praw pacjenta oraz działań podejmowanych w tym zakresie 2 razy w roku; :
  2. realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora ds. Medycznych.

Skargi, wnioski i problemy etyczne:

Skargi i wnioski kierowane do Mazowieckiego Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy w Otwocku mogą być składane:

w formie pisemnej na adres: Mazowieckie Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy, ul. Narutowicza 80, 05-400 Otwock.

oraz w:

Biurze Rzecznika Prawa Pacjenta
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
fax: 22 506 50 64
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl

Ogólnopolskiej bezpłatnej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta
800 190 590 – czynna całą dobę

Mazowieckim Oddziale Wojewódzkim NFZ
ul. Chałbińskiego 8, 00-613 Warszawa
Dział Skarg i Wniosków
tel. 22 279 75 78

Pliki