W skład Biura Pełnomocnika Praw Pacjenta wchodzą:
- +48 (22) 344 63 57 – Pełnomocnik Praw Pacjenta
- +48 (22) 344 62 49 – Pracownik socjalny Klaudia Reda
Do działalności podstawowej Biura należy:
- monitorowanie przestrzegania praw pacjentów leczonych w Centrum, a w szczególności:
- udzielania świadczeń zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- w ramach swojej działalności występuje w imieniu pacjenta, na jego prośbę lub członka rodziny w ramach udzielonych pełnomocnictw i zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami w podmiotowej sprawie,
- pełni funkcje łącznika pomiędzy chorym leczonym w szpitalu a środowiskiem rodzinnym, zakładem pracy, placówką oświaty i wychowania, pomocy społecznej ochrony zdrowia i innymi instytucjami państwowymi i organizacjami społecznymi,
- przyjmuje skargi od pacjentów na działanie personelu,
- podejmuje działania wyjaśniające w zakresie złożonych skarg i wniosków,
- udziela odpowiedzi na pytania i skargi pacjentów,
- prowadzi badania środowiskowe pacjenta, ustala jego sytuację społeczną w celu udzielenia wszechstronnej pomocy zgodnie z kompetencjami,
- prowadzi rejestr skarg i wniosków,
- przedstawia Zastępcy Dyrektora ds. Medycznych okresowe informacje dotyczące przestrzegania praw pacjenta oraz działań podejmowanych w tym zakresie 2 razy w roku; :
- realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora ds. Medycznych.
Skargi, wnioski i problemy etyczne:
Skargi i wnioski kierowane do Mazowieckiego Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy w Otwocku mogą być składane:
w formie pisemnej na adres: Mazowieckie Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy, ul. Narutowicza 80, 05-400 Otwock.
oraz w:
Biurze Rzecznika Prawa Pacjenta
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
fax: 22 506 50 64
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Ogólnopolskiej bezpłatnej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta
800 190 590 – czynna całą dobę
Mazowieckim Oddziale Wojewódzkim NFZ
ul. Chałbińskiego 8, 00-613 Warszawa
Dział Skarg i Wniosków
tel. 22 279 75 78